A legfinomabb almaleves a világon

A gasztronómia nem volt, nincs és nem is lesz e blog repertoárjában... :) Ismerős idézet-ferdítés? 
De mivel a kivételek erősítik a szabályt, és mivel olllllyan fínom almaleves receptet találtam, ami számomra forradalmasította az almaleveskészítés hagyományát, hogy teszek egy kivételt. 
Nos. Az eredeti receptet Kovács Lázár: Az amerikai küldtetés c. szakácskönyvében találtam, ahol az a címe, hogy Currys, mézes almaleves (182. oldal). Ezt a receptet változtattam meg, alapvetően az által, hogy kihagytam a curryt; édes fehérbor helyett félédest kapott, méz helyett kifejezetten a hársméz jutott szerephez, és barnacukor helyett sima fehér kristálycukor lett beletéve, ez utóbbi nem szándékosan, csak a barnacukor hiánya miatt. Ja, és kicsit több tejjel és kevesebb tejszínnel.

Leírom az én verziómat:

Hozzávalók:

1 kg alma
150 ml. fehérbor (Badacsonyi Szürkebarátot használtam)
200 ml. tej
200 ml. tejszín
3 evőkanál hársméz
120 g. cukor
1 késhegynyi őrölt fahéj
3-4 db. szegfűszeg (ki kell szedni turmixolás előtt), vagy késhegynyi őrölt szegfűszeg

Elkészítés:

Az almákat meghámozzuk, kivágjuk, cikkekre vágjuk. Serpenyőben felolvasztjuk a cukrot, rádobjuk a megpucolt almát, megszórjuk a fahéjjal, szegfűszeggel. Hozzáadjuk a mézet, majd felöntjük a szürkebaráttal. (De az sem lenne baj, ha netán Tokaji lenne, vagy más.) 4-5 percig forraljuk, amíg az alma megpuhul, ez alatt az alkohol is elpárolog belőle. Ezután kézimixerrel pürésítjuk, utána összekeverjük a tejjel, tejszínnel, és ezekkel együtt is mixeljük.
Hidegen vagy melegen tálaljuk, nekem melegen vált be leginkább.
Jó étvágyat!



A lényeg az, hogy a hársméztől és a finom bortól olyan jó íze lesz, hogy csak na. És az almapucolást leszámítva tényleg csak 4-5 percig kell főzni, nem tovább, mert így is elég puha lesz az alma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hiba történt a modul működésében

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails