Ruha újrahasznosítás

Egy kis kék kötényruha porosodott a szekrényemben, immár kb. 15 éve. Sohasem állt jól rajtam, csak annyira megtetszett az egyik kolléganőmön, hogy én is vettem egyet. Hát igen, így van ez.
Nem véletlenül mondja a Biblia, hogy ne kívánd... a felebarátod szoknyáját, például..
Szóval. Megpróbáltam elajándékozni, de akinek adtam, visszaküldte, hogy neki sem áll jól. Úgyhogy mivel felsőrész hiányban szenvedek a kisbaba érkezése óta, gondoltam, megpróbálok valamit sajátkezűleg alkotni belőle.
Először is levágtam a kötény részét,
az alsó részt összevarrtam, a gombos részt levágtam róla,
a mellékelt ábra alapján formára vágtam,
összevarrtam az ábra szerint,
végül a derekánál gumiroztam. Ennél a ruhánál egymástól kb. 2 cm-re varrtam a gumiscérnával, hogy ne legyen túl sűrű. Amúgy kb. 1 cm-t szoktam hagyni a sorok között csak. A gumirozás úgy történik, hogy a gumis cérnát kézzel felcsavarod alsószálnak, felső szálba pedig a ruha színével megegyező, vagy tetszés szerinti cérnát teszel. Ezután sima hosszú öltéssel kezdesz varrni, a szálerősséget előtte másik anyagon kipróbálod, hogy ne legyen túl erős. A varrás elején oda-vissza varrással erősíted meg a varrást, a végén is, és én még a kilógó gumis cérna szálakat a sor két végén össze is csomózom a következő sor kilógó végeivel. Az anyag színén kell varrni, nem a fonákján, ez fontos. Körülbelül ez a darázsolás leírása. Tetszés szerinti sortávolsággal varrsz, általában azokon a ruhákon amiket az üzletekben lehet kapni, olyan 1 cm-es sorok vannak. De laza anyagoknál nekem tetszik a ritkább sor is.
Ez az anyag nem foszlik, ezért a beszegésével nem bajlódtam, egyedül a nyakrésznél.
A végeredménnyel még nem vagyok elégedett, de arra jó, hogy egyszer-egyszer felvegyem, amikor megyünk sétálni, és nem utolsó sorban sok tapasztalatra is szert tettem.
Íme egy - két kép:

  


 

2 megjegyzés:

  1. Fúúú! Ez nagyon tetszik!! Nagyon jó ötlet és nagyon csini. Most már tuti hogy átfésülöm a padlást tavasztól őszig és olllyan szép(-ek) leszek(-ünk), hogy még! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Hát igen a tavaszt így jó kezdeni!

    VálaszTörlés

Hiba történt a modul működésében

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails